rindapiearsta.lv

23.08.2016.  |   Drukas versija

 

Šajā lapā var uzzināt:

- kuras ārstniecības iestādes sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus;

- kur valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt ātrāk.

 

     

 Šeit pieejama informācija krievu valodā: [RU] 

______________________________________________________________________________________________________

Gaidīšanas rindas 

Gaidīšanas laiks dažādās ārstniecības iestādēs ir atšķirīgs. Ja valsts apmaksāta veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai vienā ārstniecības iestādē jāgaida rindā, pacientam ir tiesības vērsties citā ārstniecības iestādē, kurā gaidīšanas rindas nav vai tā ir mazāka. 

Svarīgi!

Informāciju par gaidīšanas rindu garumu ārstniecības iestādes apkopo reizi mēnesī, līdz ar to gaidīšanas rindu pārskatiem ir informatīvs raksturs un tie var neatspoguļot informāciju uz aktuālo datumu. Aktuālāko informāciju par rindu garumiem var noskaidrot, sazinoties ar konkrētas ārstniecības iestādes reģistratūru.

GAIDĪŠANAS RINDU PĀRSKATI

Ambulatorie pakalpojumi

Stacionārie pakalpojumi

Zobārstniecības un zobu higiēnas pakalpojumi

Apzīmējumu skaidrojums!

Tabulās ir norādītas gaidīšanas dienas. Ja ailē norādīta "0", tad rindas nav vai tā ir mazāka par piecām dienām. Ja aile ir tukša, tad konkrētais pakalpojums ārstniecības iestādē netiek sniegts.

______________________________________________________________________________________________________

Svarīgi zināt!

  • Vietu, kur saņemt valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu, var izvēlēties brīvi – neatkarīgi no pilsētas, kurā tu dzīvo vai ārstniecības iestādes, kurā strādā tavs ģimenes ārsts.
  • Pieraksta rindu veidošana ir ārstniecības iestāžu darba plānošanas un organizācijas sastāvdaļa. Lai noskaidrotu, kā notiek pacienta pierakstīšana konkrētā ārstniecības iestādē, pacients var vērsties tās reģistratūrā.
  • Mainot lēmumu saņemt valsts apmaksāto pakalpojumu konkrētā ārstniecības iestādē, ieteicams sazināties ar iestādi un atcelt veikto pierakstu. Šādi uzlabojas pakalpojumu sniegšanas plānošana un atcelto pieraksta laiku varēs izmantot kāds cits pacients.

______________________________________________________________________________________________________

Kur saņemt medicīnisko palīdzību ārpus ģimenes ārsta darba laika?

Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams:

Gadījumos, kad dzīvībai draud briesmas, nekavējoties jāizsauc Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāde, zvanot uz tālruņa numuru 113!

 ______________________________________________________________________________________________________

Pacienta iemaksas

Saņemot noteiktus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, jāveic pacienta iemaksas vai līdzmaksājums.

______________________________________________________________________________________________________

Kā saņemt valsts apmaksātus pakalpojumus?

Lai saņemtu valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, nepieciešams vērsties pie sava ģimenes ārsta. Ģimenes ārsts uzklausa pacienta sūdzības, izvērtē pacienta veselības stāvokli un to, kādas pārbaudes un izmeklējumus nepieciešams veikt, lai uzstādītu saslimšanas diagnozi vai noskaidrotu, kāda ārstēšana jānozīmē pacientam.

Pieņemot lēmumu par nepieciešamajām pārbaudēm, ģimenes ārsts var nosūtīt pacientu dažādu medicīnas pakalpojumu saņemšanai – ambulatoru pakalpojumu (piemēram, ārsta speciālista konsultācija, laboratoriskais izmeklējums, diagnostiskais izmeklējums) vai stacionāru pakalpojumu (piemēram, ķirurģiska manipulācija, rehabilitācija) saņemšanai.

Saņemot nosūtījumu valsts apmaksātam medicīnas pakalpojumam, pacients var brīvi izvēlēties ārstniecības iestādi, kurā pakalpojumu saņemt, jo vienus un tos pašus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus piedāvā vairākas ārstniecības iestādes.

Nosūtījumu valsts apmaksātiem pakalpojumiem var izsniegt ģimenes ārsts vai ārsts speciālists. Galvenais nosacījums – ārstam jābūt līgumattiecībās ar valsti (noslēgts līgums Nacionālo veselības dienestu).

Jāatzīmē, ka nosūtījumu valsts apmaksāta magnētiskās rezonanses vai scintigrāfijas izmeklējuma veikšanai ir tiesīgs izsniegt tikai ārsts speciālists.

Bezmaksas informatīvais tālrunis 80001234 (darbdienās no plkst.8.30 līdz 17.00)

_________________________________________________________________________________________

Ir speciālisti, pie kuriem var vērsties bez ģimenes ārsta nosūtījuma:

  • ginekologs;
  • oftalmologs;
  • pediatrs;
  • sporta ārsts;
  • bērnu ķirurgs;
  • onkologs, ja pacients slimo ar onkoloģisku slimību;
  • endokrinologs, ja pacients slimo ar cukura diabētu;
  • dermatovenerologs, ja pacients slimo ar seksuāli transmisī­vajām slimībām;
  • pneimonologs, ja pacients slimo ar tuberkulozi;
  • psihiatrs vai bērnu psihiatrs, ja pacients slimo ar psihisku slimību;
  • narkologs, ja pacients slimo ar alkohola, narkotisko vai psiho­tropo vielu atkarību;
  • infektologs, ja slimo ar humānā imūndeficīta vīrusa infekciju.

_______________________________________________________________________________________  

Infografika par saziņu ar ārstniecības iestādi un pieraksta veikšanu (Lai apskatītu lielāku, jānospiež uz attēla!)