Kur saņemt medicīnisko palīdzību?

02.12.2020.  |   Drukas versija

Informācija par rīcību COVID-19 uzliesmojuma laikā:

  • VISPLAŠĀKĀ un AKTUĀLĀKĀ informācija par COVID-19 izplatību un ieteikumi, kā rīkoties, pieejama SPKC un Veselības ministrijas tīmekļvietnēs.
  • Zvanot uz telefona numuru 67387661 (darba dienās, no 08:30 līdz 17:00) SPKC speciālisti sniegs iedzīvotājiem atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar COVID-19, tostarp par rekomendācijām attiecīgajā situācijā un norādīs, kur var meklēt vairāk informācijas par interesējošo tēmu.

Aktualitātes sociālajos tīklos uzzināsiet pirmie, ja sekosiet:


Gadījumos, kad nepieciešama medicīniska palīdzība, vispirms jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ārsta bez iepriekšējas pieteikšanās doties nedrīkst! Tāpat, ierodoties ārstniecības iestādē, pacientam ir jālieto sejas aizsargmaska, respirators vai vizieris.

Ģimenes ārsta darba laikā iespējams:


Nacionālais veselības dienests (NVD) informē par medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējām un atgādina, ka gadījumos, kad nepieciešama medicīniska palīdzība, vispirms jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski. Gadījumos, kad nepieciešama medicīniska palīdzība, vispirms jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ārsta bez iepriekšējas pieteikšanās doties nedrīkst! Tāpat, ierodoties ārstniecības iestādē, pacientam ir jālieto sejas aizsargmaska, respirators vai vizieris.

Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams:


Ja apdraudēta veselība vai dzīvība iespējams:


Sākot ar 2020. gada 2. novembri pacientiem, kuriem ir pozitīvs Covid-19 tests un šo personu kontaktpersonām, ir iespēja saņemt ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus konkrētās ārstniecības iestādēs.

Pakalpojumi tiek sniegti tiem pacientiem, kuru veselības stāvoklis nepieļauj gaidīt šo pakalpojumu saņemšanu pēc atveseļošanās, kā arī Covid-19 slimības gaitas uzraudzībai.

Ārstniecības iestāžu un pakalpojumu saraksts ir pieejams šeit: Ārstniecības iestādes, kas nodrošina ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus Covid-19 pozitīviem pacientiem un šo personu kontaktpersonām.

Noteikumi, kas jāievēro Covid-19 pozitīvam pacientam un šo personu kontaktpersonām, lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumu konkrētajā ārstniecības iestādē:

  • Jābūt ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījumam, izņemot tiešas pieejamības speciālistu pakalpojumiem;
  • Telefoniski vai elektroniski jāsazinās ar ārstniecības iestādi un jāveic pieraksts - ārstniecības iestāde izvērtēs vai pakalpojumu nevar sniegt attālināti;
  • Ierasties uz izmeklējumu stingri noteiktajā laikā;
  • Uz ārstniecības iestādi nedrīkst doties ar sabiedrisko transportu;
  • Ārstniecības iestādē obligāti jālieto sejas maska, jāievēro 2m distancie un jādezinficē rokas.

Plašāk par ārstniecības pakalpojumu saņemšanas kārtību.


Mobilā lietotne

Izmantojot mobilo lietotni eVeselībasPunkts (eHealthPoint) līdz ar zvanu uz ārkārtas tālruni 113 NMP dienestam var nodot arī zvanītāja atrašanās vietas datus (GPS koordinātes) un izsaucēja informāciju (vārds, uzvārds, personas kods), ja tāda ir ievadīta. Daudzos gadījumos šī informācija var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu. Tāpat lietotne parādīs tuvāko ārstniecības iestādi, kontaktinformāciju un pakalpojumus, ko tā sniedz, kā arī navigācijas karti ar maršrutu uz tuvāko ārstniecības iestādi. Mobilo lietoti bez maksas var lejupielādēt Google Play un Apple Appstore.