Pacientu vajadzībās balstīta atlase - kvalitatīvi un pieejami pakalpojumi
Veselības aprūpes sistēmas mērķis ir nodrošināt pacientiem vienkāršu, pieejamu un saprotamu pakalpojumu saņemšanu neatkarīgi no dzīvesvietas. Līdzšinējā pakalpojumu sniedzēju atlases kārtība ir radījusi vairākus izaicinājumus – nevienlīdzīgu pakalpojumu pieejamību starp reģioniem, ierobežotu digitālo risinājumu izmantošanu, sadrumstalotu sistēmu starp pakalpojumu sniedzējiem un sarežģītu apmaksas modeli, kā arī ierobežotas iespējas jaunu pakalpojumu sniedzēju iesaistei. Šo faktoru dēļ pacienti ne vienmēr saņem vienlīdzīgu, pārskatāmu un kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu visā Latvijā.
Lai pārvarētu šos izaicinājumus, tiek īstenota sekundārās ambulatorās veselības aprūpes (SAVA) reforma, kas paredz jaunu pakalpojumu atlases pieeju un veselības aprūpes sistēmas pilnveidi.
Turpmāk SAVA pakalpojumu apjoma plānošana un pakalpojumu sniedzēju atlase tiks balstīta pacientu vajadzībās.
SAVA reformas mērķis ir nodrošināt, lai veselības aprūpes pakalpojumi būtu vienlīdz pieejami visā Latvijā, pacienti saņemtu kvalitatīvu un vajadzībām atbilstošu aprūpi, pakalpojumi tiktu sniegti pēc vienlīdzīgiem kritērijiem, vienlaikus efektīvi izmantojot valsts budžeta līdzekļus un ārstniecības personu resursus.
Jaunā atlases procedūra paredz, ka visi pakalpojumu sniedzēji sāk no vienlīdzīga starta punkta un var pieteikties konkrētu SAVA pakalpojumu sniegšanai, pamatojoties uz vienotiem, caurskatāmiem un pacientu vajadzībās balstītiem kritērijiem.
Pilnais reformas apraksts ir pieejams šeit.