Saskaņā ar 2024. gada Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījumu, iedzīvotāji arvien pozitīvāk vērtē Nacionālā veselības dienesta (NVD) darbu. Salīdzinājumā ar 2023. gadu, par 6% pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri pēdējo trīs gadu laikā izmantojuši NVD pakalpojumus, un par 9% palielinājies to respondentu skaits, kuri sadarbību ar iestādi vērtē kā “teicamu”.
NVD pakalpojumi biežāk izmantoti sieviešu un augstāko izglītību ieguvušu personu vidū, savukārt vairākums citas tautības iedzīvotāju sadarbību ar NVD vērtē pozitīvi.
Kopumā vairāk nekā 80% respondentu snieguši pozitīvu vērtējumu par NVD (92%), kas ierindo iestādi starp visaugstāk novērtētajām valsts pārvaldes institūcijām Latvijā līdzās Lauku atbalsta dienestam (94%), Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (89%), Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei (81%).
NVD arī turpmāk stiprinās spēju ne tikai nodrošināt sabiedrībai būtiskus pakalpojumus, bet arī uzlabot klientu pieredzi, stiprinot uzticību un pieejamību veselības aprūpes jomā.
2024. gadā sabiedrības attieksme pret Latvijas valsts pārvaldi kopumā ir kļuvusi pozitīvāka, īpaši attiecībā uz darbinieku godprātību, uzticamību un iestāžu savstarpējo sadarbību.
Lielākā daļa respondentu uzskata, ka darbinieki ir zinoši, profesionāli (87%) un laipni pret klientiem (82%). Augsti novērtēta ir arī darbinieku spēja komunicēt saprotami (85%) un atbildības sajūta par savu darbu (82%). Saskaņā ar 2024. gada datiem gandrīz visi Latvijas iedzīvotāji (91%) pēdējo trīs gadu laikā ir izmantojuši valsts iestāžu pakalpojumus. 41% Latvijas iedzīvotāju norāda, ka valsts pārvaldes iestāžu darbība kopš pēdējās saziņas nav mainījusies. 27% respondentu ir pamanījuši uzlabojumus, no kuriem 23% norāda nelielus un 14% ievērojamus uzlabojumus. 5% iedzīvotāju vērtēja iestāžu darbību kā sliktāku, tostarp 2% uzskata, ka tā ir ievērojami pasliktinājusies. 11% respondentu šogad ir sazinājušies ar valsts pārvaldes iestādi pirmo reizi.