Ģimenes ārsta darba laikā iespējams:

Gadījumos, kad nepieciešama ārsta palīdzība, vispirms jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ārsta bez iepriekšējas pieteikšanās doties nedrīkst! Ārstniecības iestādē pacientam jālieto sejas aizsargmaska vai respirators.


Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams:

Informācija par pieejamo veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju darba laiku svētku laikā pieejama interaktīvā kartē šeit.


Ja apdraudēta veselība vai dzīvība iespējams:

 

Covid-19 laboratoriskā testēšana

Ja ir parādījušies Covid-19 saslimšanas simptomi – piemēram, akūtas elpceļu infekcijas pazīmes, paaugstināta temperatūra, ožas traucējumi, garšas izjūtas zudums u.c. – Covid-19 analīzes var nodot bez ārsta nosūtījuma kādā no zemāk minētajām analīžu nodošanas vietām:

  • Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca
    Pieteikšanās analīžu nodošanai – tālr.: 8303; 67000610,
    internetā: rakus.eveselibaspunkts.lv 
  • E. Gulbja laboratorija
    Pieteikšanās analīžu nodošanai – tālr.: 8303; 67801112,
    internetā: https://www.egl.lv/autorizacija/?auth
  • Centrālā laboratorija
    Pieteikšanās analīžu nodošanai –  tālr.: 8303; 8330,
    internetā: pieraksts.laboratorija.lv
  • MFD Veselības grupa
    Pieteikšanās analīžu nodošanai – tālr.: 8303; 8313,
    internetā: www.mfd.lv/lv/covid-19
  • iVF Rīga Laboratorija
    Pieteikšanās analīžu nodošanai –  tālr.: 8303; 25444405

Tālrunis centralizētam pierakstam Covid-19 analīžu veikšanai – 8303.

Medicīniskā palīdzība traumu un pēkšņu saslimšanu gadījumos

Traumu, piemēram, apdegumu, lūzumu, mežģījumu, vai pēkšņu saslimšanu gadījumos medicīnisko palīdzību sniedz steidzamās medicīniskās palīdzības punktos.

Natliekamos gadījumos, kad ir apdraudēta veselība vai dzīvība, palīdzību sniedz slimnīcu uzņemšanas nodaļas. Ja tiek plānots uz slimnīcas uzņemšanas nodaļu doties ar savu automašīnu, pirms došanās (ja tas ir iespējams), ieteicams ar slimnīcu sazināties par palīdzības saņemšanas iespējām atbilstoši pacienta veselības stāvoklim. Piemēram, ir slimnīcu uzņemšanas nodaļas, kurās var vērsties, ja ir aizdomas par kaula lūzumu, savukārt citās var vērsties, ja gūti ķermeņa apdegumi.

Jāņem vērā, ka slimnīcu uzņemšanas nodaļās netiek sniegta valsts apmaksāta medicīniskā palīdzība gadījumos, kas nav neatliekami un kuros bijusi nepieciešama plānveida pakalpojuma saņemšana.

Dzīvībai kritiskā situācijā zvaniet uz ārkārtas tālruni 113. Piemēram, ja cilvēks ir bezsamaņā, ja ir dzīvībai bīstama asiņošana, gūta smaga trauma (ceļu satiksmes negadījums, elektrotrauma, ugunsgrēks, u.c.), ir pēkšņas sāpes krūtīs, kas var liecināt par infarktu, vienas puses pēkšņs vājums, kas var liecināt par insultu, vai jebkurā citā situācijā, kad palīdzības saņemšanā izšķirošas ir minūtes.

 

    Sākot ar 2020. gada 2. novembri pacientiem, kuriem ir pozitīvs Covid-19 tests un šo personu kontaktpersonām, ir iespēja saņemt ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus konkrētās ārstniecības iestādēs.

    Pakalpojumi tiek sniegti tiem pacientiem, kuru veselības stāvoklis nepieļauj gaidīt šo pakalpojumu saņemšanu pēc atveseļošanās, kā arī Covid-19 slimības gaitas uzraudzībai.

    Ārstniecības iestāžu saraksts, kas nodrošina ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus Covid-19 pozitīviem pacientiem un šo personu kontaktpersonām.

    Noteikumi, kas jāievēro Covid-19 pozitīvam pacientam un šo personu kontaktpersonām, lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumu konkrētajā ārstniecības iestādē:

    • Jābūt ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījumam, izņemot tiešas pieejamības speciālistu pakalpojumiem;
    • Telefoniski vai elektroniski jāsazinās ar ārstniecības iestādi un jāveic pieraksts - ārstniecības iestāde izvērtēs vai pakalpojumu nevar sniegt attālināti;
    • Ierasties uz izmeklējumu stingri noteiktajā laikā;
    • Uz ārstniecības iestādi nedrīkst doties ar sabiedrisko transportu;
    • Ārstniecības iestādē obligāti jālieto sejas maska, jāievēro 2m distancie un jādezinficē rokas.
    • VISPLAŠĀKĀ un AKTUĀLĀKĀ informācija par COVID-19 izplatību un ieteikumi, kā rīkoties, pieejama SPKC un Veselības ministrijas tīmekļvietnēs.
    • Zvanot uz telefona numuru 67387661 (darba dienās, no 09:00 līdz 16:00) SPKC speciālisti sniegs iedzīvotājiem atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar COVID-19, tostarp par rekomendācijām attiecīgajā situācijā un norādīs, kur var meklēt vairāk informācijas par interesējošo tēmu.

    Aktualitātes sociālajos tīklos uzzināsiet pirmie, ja sekosiet:

    Izmantojot mobilo lietotni eVeselībasPunkts (eHealthPoint) līdz ar zvanu uz ārkārtas tālruni 113 NMP dienestam var nodot arī zvanītāja atrašanās vietas datus (GPS koordinātes) un izsaucēja informāciju (vārds, uzvārds, personas kods), ja tāda ir ievadīta. Daudzos gadījumos šī informācija var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu. Tāpat lietotne parādīs tuvāko ārstniecības iestādi, kontaktinformāciju un pakalpojumus, ko tā sniedz, kā arī navigācijas karti ar maršrutu uz tuvāko ārstniecības iestādi. Mobilo lietoti bez maksas var lejupielādēt Google Play un Apple Appstore.