Ārstniecības iestādes, kas nodrošina ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus Covid-19 pozitīviem pacientiem un šo personu kontaktpersonām

Sākot ar 2020. gada 2. novembri pacientiem, kuriem ir pozitīvs Covid-19 tests un šo personu kontaktpersonām, ir iespēja saņemt ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus konkrētās ārstniecības iestādēs.

Pakalpojumi tiek sniegti tiem pacientiem, kuru veselības stāvoklis nepieļauj gaidīt šo pakalpojumu saņemšanu pēc atveseļošanās, kā arī Covid-19 slimības gaitas uzraudzībai.

Ārstniecības iestādes, kas nodrošina ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus Covid-19 pozitīviem pacientiem un šo personu kontaktpersonām:

Noteikumi, kas jāievēro Covid-19 pozitīvam pacientam un šo personu kontaktpersonām, lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumu konkrētajā ārstniecības iestādē:

  • Jābūt ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījumam, izņemot tiešas pieejamības speciālistu pakalpojumiem;
  • Telefoniski vai elektroniski jāsazinās ar ārstniecības iestādi un jāveic pieraksts - ārstniecības iestāde izvērtēs vai pakalpojumu nevar sniegt attālināti;
  • Ierasties uz izmeklējumu stingri noteiktajā laikā;
  • Uz ārstniecības iestādi nedrīkst doties ar sabiedrisko transportu;
  • Ārstniecības iestādē obligāti jālieto sejas maska, jāievēro 2m distancie un jādezinficē rokas.

Ārstniecības iestādes, kas nodrošina pakalpojumus mājas aprūpes ietvaros

Lai saņemtu nepieciešamo terapiju un aprūpi mājās apstākļos, pacientiem jāvēršas pie sava ģimenes ārsta vai dežūrārsta, kurš izvērtējot pacienta veselības stāvokli, nosaka, vai terapiju var nodrošināt pacienta dzīvesvietā.

Zemāk pieejami saraksti ar ārstniecības iestādēm, kas nodrošina veselības aprūpes mājās pakalpojumus šādos gadījumos:

  • Personai, kas medicīnisku indikāciju dēļ nespēj ierasties ārstniecības iestādē šī pakalpojuma saņemšanai
  • Personai hroniskās slimības saasinājuma gadījumā vai akūtas saslimšanas gadījumā COVID-19 pandēmijas laikā;
  • COVID-19 pozitīvai personai , kura medicīnisku indikāciju dēļ nespēj ierasties ārstniecības iestādē šī pakalpojuma saņemšanai vai hroniskās slimības saasinājuma gadījumā vai akūtas saslimšanas gadījumā COVID-19 pandēmijas laikā;
  • Parauga paņemšana COVID-19 analīzei personai, kas medicīnisku indikāciju dēl nespēj ierasties laboratorijas punktā un saņem aprūpes pakalpojumus mājās.

NVD aicina pacientus kopā ar ģimenes ārstu vai ārstējošo ārstu izvērtēt, kādi veselības aprūpes pakalpojumi šobrīd ir nepieciešami, īpaši būtiski tas ir personām, kuras vecākas par 60 gadiem un personām ar novājinātu imunitāti, kurām Covid-19 infekcija var izraisīt smagas sekas.

Gadījumos, ja veselības stāvoklis pasliktinās, jāsazinās ar savu ģimenes vai ārstējošo ārstu, lai lemtu par turpmāko rīcību, savukārt dzīvībai kritiskā situācijā, jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113.

Ja nav pieejams savs ģimenes ārsts vai veselības problēmas parādās ārpus ārsta darba laika, par savu veselība stāvokli un nepieciešamajiem veselības aprūpes pakalpojumiem var konsultēties, zvanot uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Elektroniskai sarakstei ar Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķiem var izmantot e-pastu, rakstot e-pasta vēstules uz medkonsultacija@gmail.com. Arī turpmāk būs iespējams sazināties ar mediķiem caur "Skype" (medkonsultacija), zvanīt uz tālruni 66016001 vai rakstīt elektroniski uz e-pastu: medkonsultacija@gmail.com.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa darba laiks:

  • darba dienās: no plkst. 17:00 līdz 8:00;
  • brīvdienās un svētku dienās: visu diennakti.

Gadījumos, kad apmeklēt ģimenes ārstu nav iespējams (ārpus ģimenes ārstu darba laika), bet veselības stāvoklis neļauj gaidīt, iepriekš piesakoties iespējams apmeklēt dežūrārstu. Dežūrārsts sniedz palīdzību visiem iedzīvotājiem neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta pacients ir piereģistrēts.

Gadījumos, ja ārstniecības personas vai ārstniecības iestādes atsakās veikt pierakstu uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem vai nepieciešama precīzāka informācija par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, iedzīvotāji aicināti zvanīt NVD uz bezmaksas klientu apkalpošanas tālruni 80001234 vai rakstīt e-pastu: nvd@vmnvd.gov.lv.